Pomysł prowadzenia apteki internetowej, może się okazać strzałem w dziesiątkę. Coraz więcej handlu odbywa się w Sieci. Dotyczy to również aptek, gdzie zazwyczaj towar jest tańszy z powodów niższych kosztów. Jednak sam internetowy marketing różni się od marketingu innych sklepów. Pozycjonowanie też nie jest proste. Mają na to wpływ szczególne przepisy i spora konkurencja.

Wpływ konkurencji na pozycjonowanie aptek

Na konkurencję wpływa fakt, że sporo sieci aptek stacjonarnych tworzy dodatkowe punkty sprzedaży w internecie. Zazwyczaj użytkują one własne domeny, których nazwa nawiązuje do konkretnej marki sprzedawcy. Tak więc klienci internetowi, którzy wcześniej nabyli zaufania do znaku formowego, chętnie kupują w tym samym miejscu. Taki stan rzeczy powoduje, że nowo powstała apteka internetowa musi się liczyć z długim zdobywaniem renomy i dodatkowo zainwestować z pozycjonowanie swojej strony firmowej. Z tym wiąże się jeszcze jeden problem. Mianowicie przepisy zabraniają reklamy medykamentów w Sieci. Na stronie apteki mogą się pojawić wyłącznie informacje, które zamieszczone są w ulotce. Wiele aptek po prostu w opisach kopiuje tekst ulotki, co w dużym stopniu utrudnia pozycjonowanie, bo tworzą duplicate content. Dlatego też istnieje konieczność takiego rozbudowania treści, żeby zaradzić tym problemom. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Przede wszystkim na możliwości prowadzenia strony, gdzie będą umieszczone dodatkowe informacje. Mogą to być artykuły eksperckie z informacjami na temat poszczególnych grup leków a także na temat popularnych schorzeń. Te treści nie mogą mieć charakteru reklamowego a wyłącznie informacyjny. Na stronie można również włączyć komentarze i działać na zasadzie poradnika, w którym można uzyskać rzetelne i obiektywne informacje. Takie miejsca również pozyskują treści z tym, że od samych użytkowników. Warto również przygotować eksperckie artykuły o zdrowym stylu życia i dbałości o urodę. Przy przygotowaniu tych treści trzeba się skupić na rzetelności, bez uprawiania nachalnej reklamy. Wartościowe teksty powinny być umiejętnie nasycone słowami kluczowymi.

 

Reasumując, można pozycjonować aptekę w internecie, aczkolwiek wiąże się to z przestrzeganiem kilku zasad. Jest to znacznie trudniejsze, niż w przypadku innych sklepów, jednak konieczne z powodu ogromnej konkurencji.